مسیر مدیریت

کانال ارتباطی دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت

مسیر مدیریت

کانال ارتباطی دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری رشته مدیریت

مسیر مدیریت

هدف از ایجاد این وبلاگ فراهم کردن یک پل ارتباطی جهت حل مشکلات علمی و در نهایت ارتقا دانش همه علاقه مندان به رشته مدیریت در سراسر کشور است .

طبیعی است که این وبلاگ تجربه ای منحصر به فردی نیست اما با همکاری همه رفقا سعی کرده ایم خدمات خوبی را جهت پر بار شدن فضای علمی کشور در رشته مدیریت خلق و ایجاد کنیم و به غنی تر شدن فضای مجازی کشورمان در حوزه دانش مدیریت کمک کنیم و در این راه خود را نیازمند راهنمایی های و ارشادات همه اساتید و دانشجویان و علاقه مندان به رشته مدیریت می دانیم.

همه مخاطبین این وبلاگ می توانند اگر مطلب مفیدی در حوزه تخصصی مدیریت ، خاصه تکنیک های مدیریتی در اختیار دارند با ما به اشتراک بگذارند و به هم افزایی دانش از این طریق کمک نمایند.
ایمیل ما : imshu92@gmail.com

کارگروهی اهداف هر سازمان را برآورده می کند نه کارانفرادی و جداگانه افراد؛

به بیان دیگر موفقیت آمیز بودن برنامه را می توان حاصل کوشش های دسته جمعی روسا، کارکنان و افرادی دیگر دانست که به نوعی با سیستم سازمانی در ارتباط هستند.

امروزه یکی از رموز موفقیت سازمان های برتر، توجه به کارگروهی در میان کارکنان است.آنها در جستجوی اندازه کوچک تر، ساختارهای تخت تر،عملیات منعطف تر و البته راه های جدید و خلاق استفاده از گروه ها و تیم ها به عنوان شالوده بسیاری از بهبودهای عملکرد سازمان هستند.پس وجود گروه ها و تیم ها جنبه اجتناب ناپذیر زندگی امروزی است.

سازمان های مولد با وجود گروه های کار می توانند به حیات خود تداوم بخشند ولی از آنجایی که در تلاش های گروهی و تیمی،ابعاد وجودی مثبت و منفی افراد بروز و ظهور می کند، مدیران و کارمندان امروزی باید شناختی خوب از گروه ها و فراگردهای گروهی داشته باشند تا هم در دام آنها گرفتار نشوند و هم بتوانند استعداد وسیع آنها را به کار گیرند.

همچنین توسعه روزافزون گستره دانش بشری و تخصصی شدن مشاغل ، انجام کار در قالب گروه های کاری را به یک «باید» سازمانی تبدیل کرده است.اگر تاکنون در یک گروه یا تیم کار کرده باشید ؛ خواه در یک گروه کاری در اداره و یا در یک کمیته ، می دانید فرآیند تصمیم گیری تا چه اندازه دشوار است.واقعیت آن است که صرف گرد هم آمدن عده ای و تلاش آنان برای دستیابی به یک هدف مشترک ، ضامن موفقیت آنها نیست.تشکیل و هدایت گروه ها تابع اصول و شرایطی است که رعایت همه جانبه آنها می تواند به تحقق اهداف از پیش تعیین شده در زمان مقرر، منجر شود.

گروه ها و تیم ها به دلیل توانایشان در هم افزایی مثبت و افزایش بازده سازمان ها ، بدون افزایش اقلام مصرفی بسیار اهمیت دارند.

تعاریف و مفاهیم گروه و تیم ضرورت انجام کارگروهی و تیمی، دلایل اهمیت و جایگاه آن در سازمان از مباحثی است که در این فصل به آن می پردازیم.اهمیت پرداختن به موضوع گروه و تیم ، زمانی بیشتر می شود که بدانیم حتی در جوامع فردگرا نیز قادر خواهند بود با آموزش ، از مزایای کار تیمی و گروهی بهرمند شوند.شناخت بیشتر ویژگی گروه ها و تیم ها و عوامل موثر در بهبود عملکرد آنها و در نهایت عملکرد سازمان، از کارهایی است که کمک می کند مدیران سرمایه های انسانی را با اهداف سازمان یکسو کنند.

جزوه حاضر با عنوان «درسنامه آموزشی کارتیمی و حل مسئله» در سه فصل زیر شما را با مفاهیم مقدماتی مورد نیاز برای کارتیمی و گروهی و همچنین فرآیند حل مسئله آشنا می نماید.

فصل اول : تعاریف گروه ،تیم و اصول و مبانی حاکم بر آن

فصل دوم :تصمیم گیری گروهی

فصل سوم :روش ها ، تکنیک ها و فرآیندهای حل مسئله

برای دانلود فایل پی دی اف جزوه اصول و مبانی کارتیمی و مهارت های حل مسئله از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

فایل پی دی اف به حجم یک مگابایت در 85 صفحه

قیمت 5000 تومان

فصل اول شامل :

مقدمه

مبانی و کلیات

انواع گروه ها و طبقه بندی آنها

تعارض در گروه

مبانی،کلیات و اصول کارتیمی

آفات کار تیمی

فصل دوم شامل :

مقدمه

تعاریف تصمیم گیری گروهی

روش های تصمیم گیری گروهی

روش اسمی

روش دلفی

ماتریس انتخاب زوجی

روش طوفان مغزی

عوامل اصلی تصمیم گیری گروهی

فصل سوم شامل :

انواع روش های حل مسئله

چرخه P-D-C-A

نظریه محدودیت ها TOC

روش معکوس اندیشیدن

روش حل مسئله با کمک گرفتن از شش گام

روش چهارمرحله ای FADE

روش نظام مند حل مسئله

تکنیک ها و ابزارهای مورد استفاده در حل مسئله

طوفان ذهنی

تکنیک استخوان ماهی(علت و معلول)

تکنیک چرا

چک چک چک (chek chek chek)

نمودار پارتو

چک لیست ها

چرخه دمینگ

جدول انتخاب

فلوچارت

سنجش کنترل نظارت

نظرخواهی

رای گیری همگانی

تجزیه و تحلیل تاثیر

چک شیت

نمونه گیری

برای دانلود فایل پی دی اف جزوه اصول و مبانی کارتیمی و مهارت های حل مسئله از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

فایل پی دی اف به حجم یک مگابایت در 85 صفحه

قیمت 5000 تومان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی